Nieuwe MOTO73 is uit

Gisteren viel de nieuwe MOTO73 bij de abonnees op de deurmat, wat biedt deze MOTO73? We zetten het op een rijtje:

Kanon anno 2015
Het is geen verrassing dat de nieuwe BMW S1000RR krachtiger en lichter is dan zijn voorganger. Extra pk’s, minder kilogrammen: zo ging het immers lange tijd in superbike-land. Maar anno 2014 is de elektronica net zo belangrijk, om al die pk’s zo efficiënt mogelijk aan het asfalt te krijgen. En daarin heeft BMW flinke stappen gemaakt…

De derde ronde
Opwinding alom in de motorwereld: de turbo maakt een comeback. Wat een compressor op Kawasaki’s H2R al niet teweeg kan brengen: letterlijk iedereen is in rep en roer. Opmerkelijk voor techniek die op de keper beschouwd al meer dan een eeuw oud is.

Het grote mysterie
Nog nooit werd er tussen de SBK-organisatie en fabrikanten zo fel onderhandeld als afgelopen seizoenen. De inzet? Elektronica. Een rondgang door de paddock leert al snel waarom. En dat terwijl elektronica je echt niet altijd sneller maakt!

OvertRReffende trap
Drie jaar na de introductie van het driecilinderplatform voegt MV Agusta nu extra peper toe. Zowel de Brutale 800 als de Dragster 800 mag na een reeks aanpassingen een tweede R achter zijn naam plakken. Maakt dat ze ook twee keer zo leuk, goed en interessant? Het antwoord wacht op ons in Italië.

Schitterend nieuw (motor) museum
Hier en daar ben ik nog wel eens in een motormuseum geweest. Soms is het de collectie die boeit, soms de chaos van de presentatie, een andere keer kom je er bij toeval langs op weg naar iets anders. Nog nooit eerder zag ik echter een zo mooie, doordachte, verhalende en interessante expositie van (vooral) motorfietsen als in het in juli geopende PS.Speicher in het Duitse Einbeck.

En nog veel meer…

Bestel direct of neem hier een abonnement!

 

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.