Nieuwe MV F4 lekt uit

 

Zo, kom maar binnen met uw knecht. Het was al bekend dat MV Agusta zat te broeden op een ‘ultieme’ F4 Superbike, maar nu zijn toch iets eerder dan verwacht (en door MV gepland) de eerste gegevens en foto’s naar buiten gekomen. De MV F4 RC (Reparto Corse) is de speciaal voor het WK Superbike klaargestoomde überversie van de F4-RR. En de technische specificaties liegen er niet om. Liefst 212 pk topt de MV bij 13.600 tpm, dat is dik elf pk meer dan de gewone (euh…) RR. Het drooggewicht werd afgeschaafd tot 175 kilo.

Hoe MV precies tot deze waardes is gekomen, is nog niet duidelijk, daarvoor is het toch echt wachten op de definitieve presentatie. Titanium drijfstangen, hetere nokprofielen, lichtere zuigers, dikkere injectoren en magnesium carters liggen in de lijn der verwachting als blokaanpassingen, opvallend is het nieuwe 4-in-1-in-2 uitlaatsysteem, MV laat het zo typerende kwartet uitlaatpijpjes voor deze versie dus los. Verder zal toepassing van carbonfiber plaatwerk zo z’n invloed hebben op de gewichtsreductie, evenals gesmeden Marchesini’s en een magnesium subframe . Het beste van Öhlins en Brembo doet de rest op rijwieltechnisch vlak.

Hamvraag. Wat gaat dat kosten? Niet weinig, maar dat lag al in de lijn der verwachting. Hij staat in Italië voor € 36.900,- in de boeken, de kans dat de Nederlandse importeur de machine na de bekende belastingheffingen onder de 40.000 euro kan houden, is klein.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?