Nieuwe MV-vierpitter onderweg?

In Varese klinken de geruchten met de dag sterker; een nieuwe viercilinder baant zich een weg door de coulissen, op weg naar de voorgrond. Nu vragen we ons vooral af of we meteen groot, groter, grootst-praktijken krijgen of dat het een Italiaans rustig uitrollen wordt.

Belangrijkste detail aan het gerucht, is de notie dat het om een 1200cc-viercilinder zou gaan en daarbij dat de F4-superbike niet per se vooraan in de rij staat om hier van te profiteren. Logisch ook, in tweevoud. Zo zou een 1200cc-viercilinder F4 niet gehomologeerd kunnen worden voor het WK Superbike, maar ook omdat superbikes simpelweg – weinig tot – geen geld meer in het laatje brengen anno 2017. En 2018 wordt niet anders, zo lijkt het.

Kort om, wie profiteert wel van de komst van een nieuwe vierpits-MV? De liefhebber van de Brutale met name, maar ook een 1200cc Turismo Veloce lijkt op stapel te staan. Het zijn de modellen die MV Agusta momenteel het meest verkoopt en waar ook nog eens goed op verdiend wordt. Zo wil MV na het – in hun ogen ‘eindelijk’ – onder het juk van AMG vandaan kruipen, weer volledig op eigen benen staan.

Wanneer?
Het tijdframe waarin je als Italiaans merk een nieuw modelpresenteert, valt altijd simpel te linken aan de EICMA in Milaan. De grote beurs in november is altijd goed om aandacht op te eisen, maar wellicht dat een modellancering als dit wegvalt tussen al het andere presentatiegeweld. Om die reden klinkt het niet geheel onlogisch dat een MV de conventie links laat liggen en voor een midjaarspresentatie gaat. Gewoon, omdat het kan.

Weten wij meer, dan weten jullie het ook!

Foto: MV Agusta

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?