Nog functioneler naakt

Hij stond al op het Salon in Brussel, dus we durven zo zachtjes aan wel te zeggen dat Suzuki hem volgende maand ook op de MOTORBeurs in Utrecht een plekje zal geven, dus bij dezen; de Suzuki GSX-S1000 Street Performance!

‘Wat houdt Street Performance in dan?’, hoor ik je zeggen. Nou, een aparte stickerset, donker getinte flyscreen, zwarte rem- en koppelingshendel, wielstriping, geanodiseerde alu nummerplaathouder en led-richtingaanwijzers. Dat houdt het Street Performance-gedeelte in. 

Verder leveren ze hem optioneel met een uiterst appetijtelijke Yoshimura-uitlaatdemper, mocht je dat believen. Bij onze zuiderburen kost ‘ie – exclusief die knappe demper, die kost je nog eens 832,48 euro – 13.199 euro. Dat is 901 euro meer dan een standaard GSX-S1000 daar kost. Dom doorrekenend zou de Street Performance GSX-S in Nederland dan 14400 euro op moeten leveren.

NEERLANDS ALTERNATIEF
Stel, we zitten er compleet naast en de Street Performance komt níet naar Nederland. Kijk voor een speciale GSX-S1000 dan eens bij Hoegee Performance Center. Die bieden nu namelijk de GSX-S1000 Special R Edition. Nee, het is niet hetzelfde en hij oogt zonder die speciale stickers wat ‘normaler’.


Qua prestaties ontstijgt ‘ie het normale dan wel weer, want voor 15.249 euro krijg je dan wel geen flyscreen, hendeltjes en ander leuk spul, maar je krijgt wel meer paardenkrachten dan de huidige generatie GSX-R1000 heeft! 

Hoegee monteert op de Special R dezelfde demper als de Street Performance optioneel heeft en zorgt dat alles vervolgens perfect loopt met een speciale mapping. Gevolg is 15pk extra en 18Nm koppel er bovenop bij 6000 toeren per minuut.

Als pakket bouwen ze je GSX-S1000 om tot Special R Edition voor 2225 euro. En hoe dat klinkt?

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?