Nog meer Honda-nieuws vanaf de EICMA

Om te beginnen, nog even meer over de Gold WIng. Honda heeft de GL1800 voor komend jaar een aantal updates meegegeven. Zo is de styling iets veranderd al zullen enkel Gold Wind-kenners dat zien. Onder andere het achterlicht moet anders zijn. Belangrijker is dat er ook aan de wind- en regenbescherming gewerkt is. Hoewel die al niet slecht was… Speciaal hiervoor is een team zelfs maanden in de windtunnel bezig geweest dus wij verwachten veel.

Ook aan de achterkant zijn de Honda-ingenieurs flink bezig geweest. Door een betere luchtafvoer moet de rechtuit stabiliteit op hoge snelheid beter zijn geworden. Daarnaast werden ook de voor- en achtervering verbeterd. Grotere koffers brengen de bagagecapaciteit naar een duizelingwekkende 150 liter. Een nieuw surround geluidssysteem en een nieuw navigatiesysteem mogen we natuurlijk niet vergeten te vermelden bij nieuws over de Gold Wing. Bovenstaande updates zitten al een tijdje op de modellen in Amerika maar nu komen ze gelukkig ook onze kant op.

Nieuw is de Wave 110i, een eencilinder scooter die vooral moet gaan opvallen vanwege zijn zuinigheid en afstamt van de Super Cub. Heel veel is er nog niet bekend van deze scooter. Wel dat ‘ie tot 210 kilometer ver moet komen op een tank, maar niet hoeveel liter er in die tank gaat. Vast staat dat de Wave een vierversnellingsbak heeft, beschikt over een elektrische starter en rolt op 17 inch wielen. Er komt ook een Vision 50, als aanvulling op de al bestaande Vision 110.

De VFR is nu ook verkrijgbaar met het vernieuwde Dual Clutch Transmission-systeem. De Integra blijft het enige model van Honda dat dit systeem standaard gemonteerd heeft. Als laatste, bijna alle niet genoemde Honda’s krijgen nieuwe kleurenschema’s.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?