zondag 2 oktober 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Nu bij Suzuki Exclusief dealers

Na een afwezigheid van drie jaar maakt de Intruder zijn rentree met de naam C1500 Black Touring. De motor heeft de klassieke Intruder styling, gecombineerd met een zwarte kleurstelling en chromen accenten.

Het hart van de nieuwe Intruder is een V-Twin motorblok, dat voor een comfortabel cruise-gevoel en een efficiënte verbranding moet zorgen. Deze motorfiets beschikt over een brandstofinjectiesysteem met Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV), afkomstig uit de GSX-R supersport motoren. Het vloeistofgekoelde 1500 cc motorblok heeft vier kleppen per cilinder, een bovenliggende nokkenas en dubbele bougies. De cilinders zijn behandeld met het Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) dat voor minimale wrijvingsverliezen moet zorgen. Het Suzuki Clutch Assist System (SCAS) dient ervoor om het vermogen soepeler over te brengen op het achterwiel en de bediening van de koppeling lichter te maken.
 
De C1500BT is voorzien van een breed zadel, lange voetsteunen en een groot windscherm. Bovendien beschikt de motor over een stalen buizenframe. Standaard is de Intruder uitgerust met lederen zadeltassen, die afgewerkt zijn met leer en een kunststof binnenkant. De tassen zijn afsluitbaar met behulp van de contactsleutel en bieden maximale opbergruimte zonder dat dit ten koste gaat van het comfort van de duopassagier.
 
De nieuwe Intruder C1500BT is vanaf januari leverbaar in de Black uitvoering en vanaf maart 2013 in de grijs/witte kleurstelling, beide gaan voor 14.999 euro de showroom uit. Vanaf januari 2013 zal de Intruder C1500BT bij alle Suzuki dealers beschikbaar zijn.
 
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen