Oberdan Bezzi’s Kawasaki KLR 700 Baja

De Kawasaki KLR 700 Baja zou in feite een ongewoon voorstel kunnen zijn in het panorama van off-road motoren. Zonder dat het pure racemotoren zijn, bieden ze toch grote tevredenheid aan hun berijders met behoud van bruikbaarheid in het dagelijks gebruik.

Ondertussen doet deze Kawasaki afstand van alles wat ook maar enigszins doet denken aan avonturen zoals die van Paris-Dakar. Het uiterlijk oogt sober en pragmatisch en lijkt ook fysiek, maar hij geeft niet toe op professionele onderdelen voor remmen, wielen en vering en vooral niet aan een krachtige en betrouwbare vloeistofgekoelde 700 cc. Dat blok is afgeleid van dat van de Versys 650.

Kawasaki GPZ750 Turbo: hoe rijdt een jaren tachtig-turbomotor?

De Kawasaki belooft echt snel te zijn in de woestijn en op brede off-road trails. Het zal zich in de moeilijkste secties ook op zijn gemak voelen gezien de uitstekende balans en het gunstige gewicht. Natuurlijk bereik je de off-roadpaden gemakkelijk via normale asfaltwegen, want voor de tweecilinder is dat zeker geen probleem.

Al met al, als je van snelle en lichte motoren houdt, die je het hele jaar door kunt gebruiken en je wilt niet met een tanker rijden om er avontuurlijker uit te zien, dan is deze Kawasaki KLR 700 Baja een ideale motor.

Bron: Motorsketches

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?