13 C
Nederland
vrijdag 12 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Oorlogje spelen met de Mash Side Force

Oorlogje spelen met de Mash Side Force. Vorig jaar stelde Mash de Desert Force 400 voor, een eencilinder met een legeruiterlijk. Wat de naamgeving betreft lopen de marketingmensen van Mash op het randje. Ik weet haast zeker dat ze even gedacht hebben aan Desert Storm. Of Desert Fox. Dat was de nickname van Erwin Rommel, de Duitse generaal die graag met de Mash in het zand had gestoeid. Hoewel: was de Zündapp KS750 met zijspan niet beter uitgerust voor de noordelijke Sahara?

Mash Side Force
Links Mash Desert Force, rechts Zündapp KS750

Terug naar de Mash Side Force, in wezen een licht aangepaste Desert Force met zijspan. Dus met een extra oliekoeler, die voor het blok is geplaatst. De 445 cc luchtgekoelde eencilinder levert 28,6 pk. De vijfversnellingsbak werd aangevuld met een achteruitversnelling. Het 18-inch voorwiel steekt in een schommelarm voor meer rechtuitstabiliteit. Voor de veiligheid is ook het wiel van het zijspan geremd. Met een schijf. Moet ook wel, want in totaal weegt de combinatie 320 kilo. Ook al omdat de bak is gemaakt van staal.

Mash X-Ride 650 Classic test

Mogelijk dat de waterdichte en afsluitbare bagageruimte opweegt tegen het gewicht. Nu is een zithoogte van 830 mm voor veel motorrijders al te overbruggen, maar door het span kun je in stilstand gewoon blijven zitten en is de zithoogte hoe dan ook geen probleem. De Side Force heeft een breed stuur dat veel controle biedt over de combinatie. Daarvoor staat ook de verstelbare stuurdemper je terzijde.

Voor de Mash Side Force betaal je € 11.999,-. Meer info op motomondo.com 

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen