Ossa TR280i gepresenteerd UPDATE FILM

UPDATE 19-8-2011

BERICHT 17-8-2011
Het vorig jaar uit de as herrezen Ossa presenteert vol trots en in perfecte Spaans-Engelse volzinnen de nieuwe TR280i. Het gaat dus goed met de fabriek uit Girona. Vol enthousiasme is begonnen aan het maken van de geplande 1500 eenheden die voor komend jaar op de begroting staan.

De TR280i is voor een groot deel nieuw; het zwaartepunt moet nu nog weer een slag beter liggen door de aangepaste geometrie en er is vooral veel gewerkt met plastic. Zo is het design wat aangepast, maar belangrijker nog is de nieuwe vorm van de airbox en kapjes rond de radiateur.

Het luchtfilterhuis is zo ontworpen dat de motor altijd prima lucht aanzuigt, terwijl een speciale Z-vorm ervoor moet zorgen dat vocht en vuiligheid ver bij de inlaat vandaan blijven. De radiateurkapjes zorgen voor een efficiëntere toe- en afvoer van de koellucht.

Voor een betere bestuurbaarheid bij lage snelheden (en in de trial zijn die heel erg laag) zijn de voetsteunen aangepast en lichter geworden, is de uitlaat iets verplaatst en heeft betere bescherming gekregen zodat er meer ruimte is voor de laarzen en heeft de motor nog een nieuwe onderste kroonplaat met een grotere stuuruitslag.

En uiteraard is de motor zelf ook onder handen genomen. Voor een mooiere loop en betere gasreactie. De motor kost in Spanje 6440 euro.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.