Problemen Harley-Davidson in minder dan 15 minuten uitgelegd

FortNine, bekend om z’n brutale soms oneerbiedige manier van becommentariëren, rekent af met Harley-Davidson. Het vertelt hoe het merk is geëvolueerd van een naam die de motorindustrie domineerde (en een van de sterkste merken ter wereld is), naar een vallende meteoor met dalende verkoopcijfers en winstgevendheid.

Of je het nu eens bent met het uitgangspunt van de video of niet (Fortnite stelt namelijk dat Harley-Davidson niet meer te redden is); de video heeft zeker een snaar geraakt bij het internetpubliek. Binnen 24 uur hebben 300.000 mensen de video bekeken. Een dag later stond de reactieteller op 6.000.  

Je kunt het oneens zijn over sommige punten die FortNine aan de kaak stelt en de daaruit volgende conclusies, punt is dat de video duidelijk de perceptie rond het merk Harley-Davidson vertelt. An is het goed te weten dat de video afkomstig is van zelfverklaarde millennial werkzaam bij een van digitale techniek doordesemd internetbedrijf. Als Harley-Davidson echt zijn toekomst wil veilig stellen (en dat wil het natuurlijk ook), dan zijn de sprekers in de video precies de markt en het segment dat ze moeten overtuigen. Dit zijn de toekomstige potentiële klanten van Harley-Davidson.

Natuurlijk hoor je in de video veel van wat insiders al jaren zeggen over Harley-Davidson, hoewel de commentaren meer betekenis hebben nu Harley-Davidson zijn More Roads-strategie heeft ingeruild voor de nog wazige Rewire-plannen. Of je het nu eens bent met de video of niet, met een nieuwe CEO aan het roer staat Harley-Davidson op een kantelpunt in z’n geschiedenis.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?