Rekluse semi-automatische koppeling voor Husqvarna Vitpilen en Svartpilen

Eind deze maand introduceert Husqvarna de Svartpilen. En dat kan wel eens een verrassende ervaring worden, immers horen we dat Husqvarna de Vitpilen en de Svartpilen optioneel kan uitrusten met de Rekluse Radius X Centrifugal Clutch Kit.

De kit is de semi-automatische koppelingsset van Rekluse. Het koppelt het TorqDrive koppelingspakket met de de Rekluse EXP automatische koppelingsplaat. De koppelingshendel blijft gewoon gehandhaafd, evenals de mogelijkheid om zelf de versnellingsbak te bedienen.

De kit betreft een optie. In wezen is het de centrifugale kracht die een deel van het werk van de koppelingshendel overneemt. In combinatie met het TorqueDrive koppelingspakket kun je dan starten en stoppen zonder dat de motor afslaat.

Volgens Husqvarna doet de nieuwe Rekluse Radius X Centrifugal Clutch kit meer. Zo verhoogt het de tractie, verhindert het blokkeren, vergemakkelijkt het een betere start, maakt het je mogelijk om sneller bochten te nemen. Bijkomend voordeel: het vertrouwen en het plezier stijgt ook.

MV Agusta was het eerste merk dat een model met en Rekluse uitrustte. In 2018 kreeg de Turismo Veloce SCS 2018 een Rekluse koppeling. Lees de test voor de bevindingen met Rekluse op deze motor. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?