‘Revolutionaire GSX-R nu echt op komst’

Er was een tijd dat we heel veel berichtten over een nieuwe revolutionaire straatlegale racemotor van Suzuki. Maar die storm is een beetje gaan liggen en je zou achteraf kunnen stellen dat het een storm in een glas water was. Toegegeven: Suzuki is terug in de MotoGP, maar van de revolutionaire GSX hebben we vooralsnog geen glimp opgevangen terwijl we hadden verwacht dat -ie eind 2014 toch al echt gepresenteerd zou zijn.

Volgens Visordown, doorgaans een goed ingevoerde bron, komt daar nu toch verandering in. De GP-terugkeer van Suzuki zou nog dit jaar leiden tot een geheel nieuwe GSX-R1000; direct afgeleid van de GSX-RR waarmee Suzuki in de MotoGP rijdt.

Suzuki’s overstap van de GSV-R (een V4) naar de huidige GSX-RR (een vier-in-lijn) is daarbij belangrijk. De peperdure ontwikkeling van het GP-motorblok kan hierdoor omgezet worden in een consumentenproduct, waardoor de hoge ontwikkelingskosten kunnen worden terugverdiend. Het zou eigenlijk ook heel onlogisch zijn als Suzuki binnen afzienbare tijd níet met een nieuwe GSX-R op de proppen komt, want je doet immers niet mee in de GP’s om je uitontwikkelde GSX-R1000 aan de man te brengen. Er moet munt geslagen worden…

Kortom: het moet gek lopen wil Suzuki niet in 2015 een nieuwe GSX-R1000 presenteren. We houden jullie op de hoogte.

Foto: 2SNAP

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?