Royal Enfield SG 650 Twin Concept verrast Milaan

Royal Enfield heeft de wereldwijde première van de SG 650 Concept georganiseerd op de openingsdag van de Motorshow van Milaan. De Royal Enfield SG 650 Twin Concept is een bijna-fabrieksprototype van de aankomende 650cc-cruiser van de fabrikant uit Chennai. Verwacht wordt dat de motorfiets ergens in de eerste helft van volgend jaar te koop zal zijn. Het model deelt hetzelfde platform als de Interceptor 650 en Continental GT 650.

Royal Enfield viert 120-jarig bestaan met jubileum Interceptor en Continental GT

Uitstraling van een Bobber

Terug naar het concept, dat rijdt op dikke wielen voor en achter en de spatborden zijn net zo prominent. De motor heeft een monozadel voor de rijder. Het zwarte achterspatbord is daardoor zeer zichtbaar, wat ‘m een uitstraling van een bobber geeft. Royal Enfield heeft een mix van een wit en zwart-kleurenschema toegepast met opvallende graphics en Royal Enfield-stickers op de brandstoftank voor extra levendigheid.

In lijn met het klassieke thema heeft de Royal Enfield SG 650 Twin Concept een ronde koplamp met een gewone halogeenlamp, verchroomde bar-end spiegels die naar beneden zijn gekanteld, een glanzende behuizing, een zadel met structuur, een zwart carter en lichtjes naar boven gekantelde, dubbele uitlaatpijpen, een upside-down voorvork (de eerste voor Royal Enfield) en gekantelde stereo-vering achter.

Plat stuur

Verder is de motorfiets voorzien van een combi-instrument met twee stijlen dat in de productiespecificatie Tripper-navigatie met Google-functie biedt, een herwerkt subframe, een stoer wit glanzend voorspatbord, zijpanelen met SG 650 Twin-graphics, een brandstoftank vergelijkbaar met die van de 650 Twins, schijfremmen voor en achter met een ABS, in het midden geplaatste voetsteunen, een plat stuur (het productiemodel zou een meer rechtopstaande eenheid kunnen krijgen), enzovoort.

Wat de prestaties betreft, zal de voor de weg bestemde versie nog steeds worden aangedreven door de 648cc-paralleltwin met een maximum vermogen van iets meer dan 47 pk en een maximumkoppel van 52 Nm. De aandrijflijn is gekoppeld aan een zesversnellingsbak met standaard een slipperkoppeling en hulpkoppeling, net als bij de 650 Twins.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?