Sportievere XSR700 en XSR900

Foto: XSR900 Sports Edition

Even keken we verbaasd op toen het persbericht van Yamaha in onze mailbox landde. Een nieuwe XSR700 en XSR900? Dat hebben we niet gehoord op de EICMA. Even verder lezen dan je neus lang is helpt. Het gaat om de speciale Sport Edition die voor de Nederlandse markt is samengesteld. Waarom? Om wat meer aandacht te krijgen voor de grote hoeveelheid accessoires die Yamaha in huis heeft. 

Zie het als een pakketdeal. 2 + 1 gratis of zoiets. Want als je de accessoires los zou kopen ben je stukken duurder uit. Yamaha claimt dat het voordeel dan ook kan oplopen tot wel € 773. Wat krijg je met de Sport Edition extra? Nou op de XSR700 SE zit een Akrapovi? uitlaatsysteem, fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten, LED achterlicht en een eenpersoonszadel. Wil je hem echt sportief maken dan kies je ook nog voor de Öhlins veersystemen voor en achter. Om exact te zijn gaat het in dit geval om twee FSK 100 voorvorkveren en achter een STX 46 monoschokbreker. De standaard XSR700 kost € 8.999 euro, de Sports Edition € 10.299.

Het pakketje van de XSR900 lijkt sterk op dat van zijn kleinere broer. Ook hier zit bij inbegrepen een compleet Akrapovi? uitlaatsysteem en daarnaast een aluminium seat cover, fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten en speciale graphics op de velgen. Ook de 900 is optioneel leverbaar met Öhlins veersystemen, bestaande uit NIX 30 voorvork cartridge en twee 9 N/mm voorvorkveren en een STX 46 monoschokbreker achter. De XSR900 Sport Edition is vandaag al leverbaar vanaf € 13.499, de standaard XSR900 kost € 11.399. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.