Sterkste Ducati ooit aangekondigd

Ducati kondigt een nieuw model aan voor 2017. Op de Intermot kwam Ducati al met een nieuwe SuperSport, maar zo met de EICMA om de hoek zou Ducati wellicht het beste voor het laatst kunnen bewaren. Italiaanse media speculeren druk over het getal 1408. Het is wel duidelijk dat het een bijzondere, en dus dure en waarschijnlijk gelimiteerde oplage is. Wielen, frame (!) en achterbrug zouden van carbon zijn. 

Sommige Italiaanse media spreken over een ultieme versie van de Superleggera, andere speculeren dat het getal 1408 de cilinderinhoud is en dat dus onwaarschijnlijk op een superbike kan slaan. Hoewel een viercilinder Ducati al langer wordt verwacht, wordt er vanuit gegaan dat dit toch een tweecilinder zou zijn. De uitlaat zou dezelfde zijn als die Ducati nu op hun WSBK-machines gebruikt. Dit is een titanium Akrapovic systeem. Dus met de twee korte pijpen onder het zitje in plaats van de dempers onder het chassis. 

Ducati belooft  het ‘sterktste model ooit’. Met de Progetto 1408 zou Ducati zich enkel richten tot haar ‘betere’ (en dus rijkere) klanten. Alleen degene die ooit al een zeer exclusieve Duc hebben gekocht zouden het nieuwe model mogen kopen. Over deze nieuwe Duc zal ongetwijfeld nog veel te doen zijn, dus later meer!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?