Suzuki V-Strom 650 en SV650 op stapel voor 2021?

Volgens de typegoedkeuringsdocumenten zouden de twee Suzuki-modellen in 2021 worden bevestigd. Ze zouden een Euro5-typegoedkeuring hebben en minimale wijzigingen.

Suzuki heeft onlangs de V-Strom 1050 XT Pro-versie gepresenteerd en de honderdjarige kleurstelling voor de GSX-R 1000R, maar over de 2021-modellen weten we nog niets. Er zijn alleen wat geruchten.

Maar er is iets uitgelekt over de V-Strom 650 en SV650 modeljaar 2021, niet officieel, maar in homologatiedocumenten. Het zou dus betekenen dat deze twee modellen volgend jaar geïntroduceerd worden

De V-Strom 650 is dan Euro5-gehomologeerd zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen (70 pk in plaats van 70,7) en zonder dat er sprake is van een gewichtstoename, die momenteel 213 kg bedraagt. Ook zijn de buitenafmetingen van het chassis hetzelfde gebleven.

Net zo relevant is het nieuws van de naked Suzuki SV650. Het homologatiecertificaat geeft een vermogen aan van 73,4 pk in plaats van de vorige 76,1, terwijl het gewicht met twee kilo zou toenemen. Dit laatste in combinatie met het met 2 dB gereduceerde uitlaatgeluid die door de Euro 5-norm wordt vereist. Ook voor de SV650 is sprake van ongewijzigde maten van het rijwielgedeelte.

(Op de foto 2020-modellen)

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?