Tacita op de urban cruiser-toer

Energica kennen we allemaal wel, maar er is nog een Italiaans elektrisch motormerk; Tacita. En Tacita komt nu met de T-Cruise Urban. Deze cruiser is volledig elektrisch net als de oude T-Cruise, maar dan echt gericht op stads cruisen.

Zelfs Harley-Davidson brandt zich er niet aan, als cruiser-merk pur sang. Je kunt van de Harley-Davidson LiveWire vinden wat je wilt, maar een cruiser is het niet. De Tacita T-Cruise en deze nieuwe T-Cruise Urban dus absoluut wel, met een paar extraatjes.

Zo heeft hij een vrij conventioneel gestijld cruiser-lijnenspel, maar een aantal zaken eraan zijn minder conventioneel. Zo heeft de T-Cruise Urban een achteruit versnelling, is het leer van het zadel milieuvriendelijk verwerkt en is het schuim zogeheten memory foam. Supercomfortabel, naar het schijnt.

Motorisch is de T-Cruise Urban te voorzien van een viertal krachtbronnen en drie accupakketten. Het grootste pakket levert tot wel 220 kilometer aan actieradius, terwijl het kleine pakket je een dikke 110 kilometer van huis brengt. Opladen kun je gewoon aan het stopcontact.

De prijzen zoals hierboven vermeldt zijn van de fabrikant, maar omdat elektrische motoren van allerhande fiscale voordeeltjes genieten, zullen de Nederlandse prijzen niet veel hoger uitvallen. In Nederland is Electric Motorcycles al jaren de importeur van Tacita. Zodra er meer bekend is over de T-Cruise Urban, vernemen we geheid meer van hen en lees jij er natuurlijk ook alles over.

Foto’s: Tacita

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.