maandag 28 november 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Teleurgestelde ontwerper fikst 2021 Ducati Monster

Is een Ducati Monster nog een Monster als het zijn trellis-frame verliest? Als je gevoelens over het herontwerp van het Monster van 2021, laten we zeggen, tegenstrijdig zijn, dan heeft Kar Lee van Kardesignconcepts misschien gewoon gerepareerd wat er kapot is gemaakt.

Voor alle duidelijkheid: ook motorfietsen die er wat minder uitzien, kunnen nog steeds verbazingwekkend goed rijden. We hebben de nieuwe Monster nog niet gereden, dus we hebben geen idee hoe-ie is. Heel wat journalisten gaven niet zo heel veel om het uiterlijk van de Ducati Scrambler tot ze er op reden. Misschien is de 2021 Monster ook zo.

2021 Ducati Monster: breuk met het verleden

Dat gezegd hebbende, de 2021 Ducati Monster ziet er gewoon iets minder bijzonder uit dan voorheen. Ducati heeft de sport-naked misschien wel te mooi gebeeldhouwd toen het de eerste generatie Monster introduceerde. Maar visueel gezien zijn de Monsters in de loop van de tijd altijd sportief en markant gebleven. Het is niet zo dat het Monster 2021 ronduit slecht is. De nieuwe Monster ziet er beter uit dan de 821, maar een echt visuele punch die de vorige generaties wel hadden, mist op de een of andere manier. Delen van de moderne Monster lijken op een MT-07 en/of Brutale. Voor Ducati moet dat een onthutsende ervaring zijn.

Ducati Monster

Is het alleen het rode vakwerk tegen het zwarte blok dat zo’n verschil maakt? De meningen zijn totaal subjectief, maar met zowel klassieke als nieuwe tankstijlen laat Kardesignconcepten duidelijk zien wat een verschil dat frame maakt. Ook het terugzetten van de eenzijdige achterbrug kan geen kwaad.

Wat zijn jouw gedachten over de nieuwe Ducati Monster?

Wat is er aan de hand met de Husqvarna Norden 901?

Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen