Toch een nieuwe Triumph Street Triple S

Zou er wel of niet een nieuwe Street Triple S komen? Het was tijdens de introductie van de Street Triple 765 RS nog erg onduidelijk, maar inmiddels is het wel duidelijk; hij komt! Met een uiterlijk dat heel veel gelijkenis heeft met de RS. Maar, met één groot onderhuids verschil. In tegenstelling tot die RS-versie, is de 2020 Street Triple S namelijk géén 765cc-driecilinder, maar een 660cc-driepitter.

Wat eerst een optionele A2-variant was, is de Street Triple S nu altijd de 660cc-uitvoering met 48 pk bij 9.000 toeren per minuut en 60 Nm koppel bij 5.250 toeren per minuut. Behalve die compactere inborst, heeft hij dus wel veel van de nieuwe ontwerpkenmerken van de 2020 Street Triple RS gekregen.

Omgekeerde wereld

Zo vallen de nieuwe dubbele LED-koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting meteen op. En dat geldt ook voor de sportievere styling inclusief nieuw fly screen, luchtinlaat, zijpanelen en achterzijde. Plus gerestylede spiegels met verbeterde instelbaarheid en nieuwe kleuren.

Het is een beetje een omgekeerde wereld, maar ga je niet voor de A2-versie, dan kan de dealer hem opvoeren voor je. Dan heb 95,2 pk (de maximale 70 kW) en 66 Nm koppel tot je beschikking.

De nieuwe Street Triple S staat vanaf eind februari bij de dealer voor een prijs van 10.400,- in Nederland. Daarmee is de 2020 Street Triple S in feite 350 euro goedkoper dan het uitgaande model. Let wel, dat ‘ie minder vermogen heeft maakt het wel een stukje valse zuinigheid.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Marien Cahuzak, geboren op 3 juni 1982, was amper twee maanden oud toen hij voor het eerst met zijn vader naar de Citadel van Namen ging voor de Belgische cross-GP. Vanaf dat moment speelt de motorsport een grote rol in zijn leven en die rol is als MotorNL-sportcoördinator alleen maar groter geworden. Houdt ook van veldrijden trouwens.

Misschien vind je dit ook interessant?