1 april-grap: Triumph komt met Daytona 765 R!

Het is net voorjaar, maar in motorjaren is 2016 al een eeuwigheid geleden. Er was veel nieuws voor modeljaar 2017, waaronder ook slechte berichten. Triumph zag het Euro4-proof maken van de Daytona 675 R niet zitten. In plaats daarvan moesten we het doen met goede herinneringen. Bijvoorbeeld aan de laatste vergelijkingstest in MOTO73. Daar komt dus nu verandering in. Er komt een Triumph Daytona 765 R!

Niet lang geleden werd bekend dat Triumph blokken gaat leveren aan de Moto2. De goed geïnformeerde racesportliefhebber zag dit al enigszins aankomen, aangezien Honda’s deal om blokken te leveren in 2018 afloopt. Ook zouden andere fabrikanten zijn afgehaakt. Daarnaast verving de Triumph Street Triple 765, de oudere Street Triple 675. Deze twee wapenfeiten naast elkaar leggen voedt het verlangen naar een vernieuwde Daytona alleen nog maar meer.

Wat velen (waaronder wij) graag zouden zien gebeuren wordt dus nu de werkelijkheid. Triumph komt met een Daytona 765 R! Het doorontwikkelde blok neemt plaats in een geheel heroverwogen rijwielgedeelte. Ook kunnen we melden dat op de vering en remmen de namen Öhlins en Brembo prijken. Genoeg woorden, tijd voor cijfers. Volgens de vermogensopgave zal de Daytona 765 R een goede 147 pk leveren bij 11.500 tpm en 86,30 Nm bij 10.900 tpm. Ter vergelijking: De RS-versie van het Street Triple 765-blok kan 123 pk en 77 Nm leveren. Wij kunnen niet wachten!

UPDATE: Natuurlijk zien we Triumph graag met een Daytona 765 R komen, maar helaas. Een enkeling had het al geraden, de rest: kijk even naar de datum..!

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?