Triumph komt met Street Triple

Mooi nieuws, voor 2013 is de Street Triple vernieuwd. Meest opvallende van alle veranderingen is een nieuw frame. Het aluminium twin-spar frame sluit bij de achterzijde aan op een gegoten subframe. Het nieuwe frame is volgens Triumph niet alleen robuust, het zou ook het meest geavanceerde design ooit zijn. Klinkt op z’n minst vrij ambitieus.

Ook opvallend is de gewijzigde uitlaat onder het blok. Dit zorgt natuurlijk voor een nieuw uiterlijk, maar biedt vanzelfsprekend ook een belangrijke bijdrage aan het zwaartepunt. Deze geoptimaliseerde massacentralisatie gaf de Triumph-ingenieurs de mogelijkheid om de geometrie aan te passen, waardoor de balhoofdhoek tot 24,1 graden verkleind kon worden en de naloop juist met 0,5 mm groeide tot 99,6 mm.

De stuureigenschappen van de Street Triple worden aangevuld door een 41 mm KYB upside-down voorvork. Remkracht wordt geleverd door dubbele 310mm zwevende remschijven aan de voorzijde, met Nissin tweezuiger-remklauwen. Extra veiligheid is verkrijgbaar in de vorm van het optionele ABS, dat indien gewenst volledig uitschakelbaar is.

Het hart van de Street Triple blijft de vloeistofgekoelde, 675cc driecilindermotor en komen drie kleurenschema’s beschikbaar: Phantom Black, Crystal White en het opvallende Caribbean Blue. Het rijklaar gewicht is 183 kilo, een besparing van maar liefst zes kilo.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?