Ural Air, zijspan met de geïntegreerde drone

Ural, de Russische motorbouwer is toch wel een grappig merk. Regelmatig bouwen ze specials die een glimlach op je gezicht veroorzaken. Zo ook de Ural Air.

Motorrijders die Ural rijden, kun je lef niet ontzeggen. Russische kwaliteit blijkt in de regel minder betrouwbaar. Je kunt ook zeggen dat een Ural meer zorg nodig heeft. Net als een Norton, BSA etc van vroeger.

Eens in de zoveel tijd wordt er een speciale Ural gebouwd. Niet in Rusland, maar in de USA. Daar zit een importeur, die heel actief is met Ural. De laatste creatie: de Air Limited Edition, een model met heel speciale functies.

Driewielige avonturenmotor

De voorkant van het zijspan is in feite een kleine hangar voor een DJI Spark-drone. In de hanger – van de buitenzijde voorzien van een heuse H – heeft ook het oplaadstation een plekje gevonden. De combinatie is in grijs met oranje accenten en afbeeldingen. Op het zijspan is een bagagerek gemonteerd, een reservewiel en extra schijnwerpers.

De Ural is uitgerust met een 749cc boxer, die goed is voor 41pk @ 5.500 tpm. Het koppel bedraagt 53Nm @ 4.300 tpm.

Van de Air Limited Edition worden slechts 40 exemplaren gebouwd en is helaas alleen leverbaar in de USA en Canada. Daar kost de Ural Air omgerekend € 15.780,-.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.