Vernieuwde 2021 MV Agusta Turismo Veloce

MV Agusta heeft ook de Turismo Veloce voor 2021 vernieuwd, met wijzigingen aan het blok (Euro 5), het chassis en de elektronica.

Blok en prestaties

De motor kreeg een nieuwe besturing, de brandstofinspuiting werd gewijzigd en onderdelen kregen een Diamond-Like koolstofcoating om de wrijving te verminderen. In combinatie met het uitlaatsysteem werd de motor getuned voor Euro 5, waarbij het vermogen van 110 pk en het maximumkoppel van 80 Nm behouden bleven. Tussen 3.000 en 6.000 tpm zou het koppel zelfs met 12% zijn toegenomen.
De overbrengingsverhouding is iets verlengd en de koppeling en schakelhulp zijn herzien.

Update voor de 2021 MV Agusta Superveloce

Frame en chassis

Het stalen buizenframe is voorzien van nieuwe schetsplaten voor meer stijfheid. Een nieuw zadel moet het comfort verhogen. De zithoogte is met 20 mm verlaagd tot 830 mm. Om de respons van de semi-actieve Sachs-ophanging te verbeteren, zijn de elektronische bedieningselementen herzien.

Andere wijzigingen

Voor de verlichting is gebruik gemaakt van led-technologie. De ruit is verhoogd en verbreed om meer bescherming te bieden.

2021 MV Agusta Turismo Veloce

De aangeboden versies zijn de Rosso, Lusso en Lusso SCS. Prijzen beginnen bij € 17.550,- voor de Rosso, de Lusso staat voor € 22.250 (standaard) op de prijslijst en € 24.600,- voor SCS. De SCS RC mag voor 26.950,- weg.

Meer info, check http://www.motomondo.nl

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?