Vier Thruxton- en Bonneville-edities

Hierboven zie je de Triumph Thruxton Ace. In, jawel, het Ace Café in Londen: de naamgever van deze speciale editie. Deze Thruxton is bedeeld met details die de band tussen het Ace Café en de Britse motorfietsbouwer onderstrepen. Zo zien we het logo van het Café op de tank, zijpanelen en achterzijde. Dit wordt benadrukt met een typische ‘racing stripe’ over de tank. In het persbericht van Triumph wordt ook nog gerept over een ‘laag stuur’ en de ‘aluminium velgen in de spaakwielen’, maar voor zover wij kunnen zien is het stuur niet nieuw, net zoals de spaakwielen volgens ons ook gewoon bij een ‘gewone’ Thruxton horen.

De Thruxton Ace is beperkt verkrijgbaar vanaf december in een oplage van 50 stuks voor de Benelux en kost in Nederland € 11.490 en € 10,590 in België. 

En hier zien we de Bonneville T214 Land Speed. Een eerbetoon aan Triumphs historie op de zoutvlaktes van Bonneville, en het rcord van Johnny Allen uit 1956 in het bijzonder. Met de Triumph Cee-Gar streamliner behaalde Allen een gemiddelde van 214,4 mijl per uur, oftewel ruim 345 kilometer per uur. De Cee-gar is trouwens nog steeds te bezichtigen in het National Motorcycle Museum in Birmingham in Engeland.

Deze T214 heeft de T100 als basis, en onderscheidt zich door natuurlijk het kleurenschema, zijnde een link naar de recordraket van Johnny Allen. Het blauwe voorspatbord heeft dezelfde witte ster en rode stiksels rondom en een kleinere koplamp markeren deze T214 Land Speed. 

Er worden er wereldwijd maar 100 van verkocht, dus geïnteresseerden moeten snel zijn. De prijs is ons nog onbekend.

En hierboven zien we nóg een nieuwe uitvoering, de ‘Bonneville Newchurch’. Echte Triumph-fanaten weten waar Newchurch voor staat, want het is een verwijzing naar het Oostenrijkse dorpje waar steevast elk jaar de Triumph Tridays plaatsvinden: Neukirchen. In het Engels dus naar Newchurch vertaald.

De Newchurch heeft een fris uiterlijk, een laag zadel met opvallende bekleding en zwarte accenten die over de hele machine verdeeld zijn. De handgeschilderde bies op de tank kan naar keuze voorzien worden van een rode of witte kleurencombinatie of van al even opvallende blauwe of witte kleuren, waarbij er met de hand nog een aantal zwarte details toegevoegd worden. 

De opvallende uitstraling van de Newchurch wordt afgemaatk met zwarte spatborden, een zwart koplamphuis en zwarte spiegelhouders en achterveren. Als kroon op dit werk is de Bonneville Newchurch voorzien van een uniek zadel en zwarte zevenspaaks wielen, met daarop een handgeschilderde pinstripe. 

Ook deze Newchurch is qua oplage beperkt, maar het aantal motorfietsen en de prijs is nog niet bekend.

En hierboven zien we de laatste nieuwe uitvoering van Triumph, de Bonneville Spirit. . De Spirit heeft een blauwwitte kleurstelling, door Triumph ‘Spirit Blue / New England White’ gedoopt. Dit aangevuld met een aantal zwarte onderdelen die de opvallende kleuren nog meer laten opvallen.

Stuur, spiegels, voorspatbord en velgen met naven zijn ‘Jet Black‘ gemaakt, net als de minimalistische koplamp die overgenomen is van de Triumph Scrambler. Ook het zadel valt op door de witte stiksels en opvallende textuur van het materiaal. Kenners zullen zien dat het achterspatbord ook korter is, dit komt van de Triumph Thruxton. Nog zo’n mooi detail is de moderne versie van een naambadge op de tank. Verdere customizing wordt eenvoudig gemaakt door een zeer brede range aan accessoires, zowel functioneel als gericht op het nog verder personaliseren van het uiterlijk.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?