Welk merk verkoopt in Nederland de meeste nieuwe motoren?

Onder motorimporteurs is het echt een dingetje en heel belangrijk: wie is de grootste? Welk merk verkoopt de meeste nieuwe motoren? Bij succes klimt de importeur meteen in de pen. Alsof z’n bonus ervan afhangt. Of is ie gewoon trots op de prestaties van z’n team. Wij denken het laatste, want net als dealers zijn importeurs allereerst natuurlijk ook motorliefhebbers.

Dus laat Kawasaki in een persbericht weten dat ze een vliegende start heeft gemaakt in 2019, dat ze zelfs nog nooit zo sterk zijn gegroeid. In België groeit de motormarkt 8,6% en Kawasaki met 16,5%. Met een marktaandeel van 15.3% staat Kawasaki op de 2e plaats, na BMW die een marktaandeel heeft van 24,36%. Derde staat Honda, met 11,77%

In Nederland doet Kawasaki het beter. Daar scoort Kawasaki een marktaandeel van 18,94% inclusief de bonus ‘Nummer 1 van Nederland’. BMW – de vorige nummer 1  – staat nu op de tweede plek met 18,53%. En derde staat Yamaha met 14,58%.

Kawasaki laat weten dat ze groei deels op het conto schrijven van de nieuwe modellen 2019 (Versys 1000, ZX-6R 636, Z400 etc.). Maart ook blijkt dat de belangstelling voor de Z900, Z650, Versys 650 en Z1000SX onverminderd groot blijft.

In het eerste kwartaal van 2019 werden in Nederland 4.905 nieuwe motoren verkocht.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.