Wordt Wall of Death muurbloempje?

Verandert de Wall of Death van een brullende en stinkende attractie in een elektrische en stille gebeurtenis?

In een interview in de Gelderlander laat Reymond Verhoef zijn licht schijnen over de nabije toekomst van de steile wand. Die is groener dan gedacht. Het einde van de klassieke brullende motoren is mogelijk nabij. Verhoef kan het weten: samen met Henri van Woerkum en Marvin Prinssen is hij eigenaar van twee steile wanden. (zie hier meer voor meer beeld)

Nieuwe schonere blokken
Verhoef begrijpt dat de charme van de kermisattractie schuilt in de uitlaatgassen, het gebrul van de motoren en het spektakel van rondscheurende motoren. Toch beseft de Nijmegenaar dat de attractie belastend is voor het milieu. Daarom kregen sommige motoren een nieuw motorblok met minder schadelijke uitstoot.

Elektrische steile wand
Verhoef wil het motorpubliek niet van zich vervreemden, maar weet ook dat hij wel met de tijd mee moet gaan. Het publiek doet er ook zijn voordeel mee omdat de Wall of Death minder stinkt en omdat je ogen minder prikken. Een overgang naar de ultieme groene motorfiets – een elektrische – ziet Verhoef om emotionele redenen niet zitten, maar hij sluit het ook niet uit. Uiteindelijk doet het ook niets af aan het spektakel. Iedereen die ooit een show zag, waarbij de motoren op een paar centimeter van de rand hun rondjes scheuren, weet wat ik bedoel.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Als kind verslond ik al de motorboekjes van mijn vader. Meer dan veertig jaar later is de liefde voor de motorfiets nog net zo groot. Natuurlijk ga ik mijn hele leven al autoloos door het leven, laat mij maar 365 dagen per jaar motor rijden. Of 565, maar dat kan niet.