Yamaha’s ultieme sportscooter

Okay, het is reclamepraat maar het is toch een bijzonder feit dat Yamaha met haar TMAX de eerste echte crossover tussen scooter en motorfiets introduceerde, oftewel een scooter met daadwerkelijk een strak en sportief stuurgedrag en een gezond portie vermogen. Het merk staat er al zeventien jaar mee aan de top van de verkooplijsten en dat mag best eens vermeld worden.

SPORTIEF
Goed, dat terzijde hebben we ondertussen al heel wat varianten van de TMAX voorbij zien komen in even zovele schrijfstijlen. Momenteel wordt de TMAX geflankeerd door een luxe DX en sportieve SX variant en daar komt nu dus de TMAX SX Sport Edition bij, de sportieve versie van de sportieve versie zogezegd.

UITLAAT
Wie Yamaha de laatste jaren gevolgd heeft, weet dat een Sport Edition standaard blauwe wielen meekrijgt, alsmede een lekker luid klinkend Akrapovic uitlaatsysteem. Daarnaast heeft hij een sportief en getint windscherm, een lichtgewicht kentekenplaathouder en een speciale mat zilveren laklaag.
Vrij simpel eigenlijk, maar er staat toch een nog net weer iets sportievere scooter met een eigen karakter of zoals yamaha het zelf verwoordt: ‘Een premium sportmodel voor een echt dynamische rit.’

Prijs: € 14.699,-

[justified_image_grid ids=27273,27274,27275]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?