Yamaha XT 500 H2O Concept met wateraandrijving!

De Yamaha XT 500 was een geweldige enduro die in principe onverwoestbaar was. Met een minimum aan onderhoud kon je overal overheen. Maar hoe ziet de Yamaha XT 500 van de toekomst eruit. Yamaha gaf motorontwerper Maxime Lefebvre de opdracht er een te bedenken. Na drie pogingen kwam hij met het Yamaha XT 500 H2O Concept op de proppen. Hij loopt op water.

Volgens Autoevolution heeft de motor een innovatieve waterpompmotor die water door een hogedruksysteem stuurt om het achterwiel te laten draaien. Deze vorm van aandrijving zou onuitputtelijk zijn. Het is niet verwonderlijk dat de details onbekend zijn, wat betekent dat ze waarschijnlijk niet bestaan.

Hoe dan ook, de koele, maar waarschijnlijk onmogelijke wateraangedreven motor is slechts een deel van dit interessante ontwerp. De rest van de motor is super futuristisch. Er zijn scherpe hoeken op de carrosserie, witte band, grote schijfremmen met Yamaha remklauwen, en de voorvork heeft een onconventioneel ontwerp. Autoevolution speculeert dat er een elektromotor is die de voorvork en het stuurwiel daadwerkelijk beweegt (stuurbekrachtiging!). Die aandrijving is verborgen onder het frame.

Al met al is dit een echt inventieve kijk op wat een toekomstige enduro zou kunnen zijn.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?