Z1000SX krijgt slipperclutch

Foutje, bedankt! Op deze pagina wordt het 2016-model van de Z1000SX al uit de doeken gedaan, zo viel de website visordown.com op. Het enige echte nieuws, los van de te verwachten nieuwe kleurstellingen, is de assist- en slipperclutch.

Groot nieuws? Nou, nee, want bijna alle Kawasaki’s hebben deze koppeling al wel. Het is een systeem zoals we dat wel bij meerdere fabrikanten zien: de koppelingsplaten grijpen in elkaar en zo wordt de koppeling automatisch bekrachtigd (foto). Maar zogauw het achterwiel meer kracht teruglevert dan dat er kracht op de koppelingsplaten staat, worden de koppelingsplaten uit elkaar gedreven. Et voila: de aandrijflijn slipt door en je achterwiel zal niet glijden, stuiteren of slippen.

Waarschijnlijk zal Kawasaki de wijziging de komende dagen zelf wereldkundig maken.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?