De Triumph Daytona van Arthur Smith uit Zwijndrecht
‘In oktober 2016 koos ik voor de motorfiets. Dat kon alleen als de auto de deur uitging. Een supersport vond ik altijd al leuk. Of een hyper of een naked. Maar die lagen een beetje buiten het budget. Ik ging op zoek naar een Triumph Daytona 600. Ik kocht ’m voor 2.300 euro met 39.000 kilometer op de teller. Het is een beetje aparte fiets, die je niet zo vaak ziet, En door die flitsend mooie gele kleur was ik direct verkocht.’
‘De vorige eigenaar had er al veel aan gedaan. Er zat een carbon Pipe ...
De Triumph Daytona van Arthur Smith uit Zwijndrecht
‘In oktober 2016 koos ik voor de motorfiets. Dat kon alleen als de auto de deur uitging. Een supersport vond ik altijd al leuk. Of een hyper of een naked. Maar die lagen een beetje buiten het budget. Ik ging op zoek naar een Triumph Daytona 600. Ik kocht ’m voor 2.300 euro met 39.000 kilometer op de teller. Het is een beetje aparte fiets, die je niet zo vaak ziet, En door die flitsend mooie gele kleur was ik direct verkocht.’
‘De vorige eigenaar had er al veel aan gedaan. Er zat een carbon Pipe Werkx-uitlaat op, custom hendels en de wielen hadden een leuke striping. Ik hoefde er eigenlijk niet zo heel veel meer aan te doen. Wel heb ik de koplampen aangepast. Ik koos niet voor xenon, maar voor een eigenbouw Billet-projector. Die is zo goed; als je ’s nachts rijdt, is het net alsof het dag is.’
Mijn motoroccasion: Ducati Monster 797 uit 2019
‘De Triumph was redelijk probleemloos, redelijk omdat ik denk dat de vorige eigenaar problemen met de stator en de dynamo heeft gehad. De spanningsregelaar en de dynamo heb ik vervangen en sindsdien zijn de technische problemen eigenlijk opgelost.’
‘Als je op zoek bent naar een Triumph Daytona 600, hoef je eigenlijk niet op zo heel veel punten te letten. Ik heb het idee dat ze wel redelijk betrouwbaar zijn. De spanningsregelaar is wel een bekend probleem bij dit type. Wat mij wel een beetje verveelt, is de rempomp. Ik vind ’m ietsje te slap. Hij stopt wel heel goed met gesinterde remblokjes. Maar dat is eigenlijk het enige dat ik kan aanmerken op deze motor.’
https://youtu.be/qBXQznzPe3U
Doorgaan met lezen?
Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je
hier inloggen.
Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.
Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.
Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.
Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.