Mijn motoroccasion: Triumph Daytona 600 uit 2003

De Triumph Daytona van Arthur Smith uit Zwijndrecht ‘In oktober 2016 koos ik voor de motorfiets. Dat kon alleen als de auto de deur uitging. Een supersport vond ik altijd al leuk. Of een hyper of een naked. Maar die lagen een beetje buiten het budget. Ik ging op zoek naar een Triumph Daytona 600. Ik kocht ’m voor 2.300 euro met 39.000 kilometer op de teller. Het is een beetje aparte fiets, die je niet zo vaak ziet, En door die flitsend mooie gele kleur was ik direct verkocht.’ ‘De vorige eigenaar had er al veel aan gedaan. Er zat een carbon Pipe ...
De Triumph Daytona van Arthur Smith uit Zwijndrecht ‘In oktober 2016 koos ik voor de motorfiets. Dat kon alleen als de auto de deur uitging. Een supersport vond ik altijd al leuk. Of een hyper of een naked. Maar die lagen een beetje buiten het budget. Ik ging op zoek naar een Triumph Daytona 600. Ik kocht ’m voor 2.300 euro met 39.000 kilometer op de teller. Het is een beetje aparte fiets, die je niet zo vaak ziet, En door die flitsend mooie gele kleur was ik direct verkocht.’ ‘De vorige eigenaar had er al veel aan gedaan. Er zat een carbon Pipe Werkx-uitlaat op, custom hendels en de wielen hadden een leuke striping. Ik hoefde er eigenlijk niet zo heel veel meer aan te doen. Wel heb ik de koplampen aangepast. Ik koos niet voor xenon, maar voor een eigenbouw Billet-projector. Die is zo goed; als je ’s nachts rijdt, is het net alsof het dag is.’ Mijn motoroccasion: Ducati Monster 797 uit 2019 ‘De Triumph was redelijk probleemloos, redelijk omdat ik denk dat de vorige eigenaar problemen met de stator en de dynamo heeft gehad. De spanningsregelaar en de dynamo heb ik vervangen en sindsdien zijn de technische problemen eigenlijk opgelost.’ ‘Als je op zoek bent naar een Triumph Daytona 600, hoef je eigenlijk niet op zo heel veel punten te letten. Ik heb het idee dat ze wel redelijk betrouwbaar zijn. De spanningsregelaar is wel een bekend probleem bij dit type. Wat mij wel een beetje verveelt, is de rempomp. Ik vind ’m ietsje te slap. Hij stopt wel heel goed met gesinterde remblokjes. Maar dat is eigenlijk het enige dat ik kan aanmerken op deze motor.’ https://youtu.be/qBXQznzPe3U

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal vanaf €2,99 per maand

Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.

Promotor vanaf €4,00 per maand

Toegang tot MotorNL Digitaal en maandelijks Promotor edities op je deurmat

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 vanaf €5,50 per maand

Toegang tot MotorNL Digitaal en tweewekelijks MOTO73 op jouw deurmat

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?