Marien Cahuzak: ‘Ik heb het echt te doen met Maverick Viñales’

Nee, natuurlijk is het niet zo heel slim om een MotoGP-motor constant de toerenbegrenzer in te jagen. En ja, natuurlijk moet je daar als werkgever hard tegen optreden en dan is het stoppen van de samenwerking waarschijnlijk de beste van alle slechte opties, zeker omdat het einde jaar toch al einde contract zou zijn. Maar toch heb ik echt te doen met Maverick Viñales. Want hoe moet het voelen als je ergens zo verschrikkelijk goed in bent, misschien zelfs wel de beste, alleen dat het er veel te weinig uitkomt? Iedereen zou daar, als je er heel eerlijk over ...
Nee, natuurlijk is het niet zo heel slim om een MotoGP-motor constant de toerenbegrenzer in te jagen. En ja, natuurlijk moet je daar als werkgever hard tegen optreden en dan is het stoppen van de samenwerking waarschijnlijk de beste van alle slechte opties, zeker omdat het einde jaar toch al einde contract zou zijn. Maar toch heb ik echt te doen met Maverick Viñales. Want hoe moet het voelen als je ergens zo verschrikkelijk goed in bent, misschien zelfs wel de beste, alleen dat het er veel te weinig uitkomt? Iedereen zou daar, als je er heel eerlijk over bent, na jarenlang proberen letterlijk knettergek van worden. De reactie van Viñales op de Red Bull Ring maakte hem voor mij daardoor heel menselijk en bereikbaar, want bij iedereen slaan de stoppen wel eens door. En juist daarom heeft hij mijn sympathie. Ik hou van coureurs die soms met helm of handschoenen gooien, een tegenstander helemaal verrot schelden of van pure wanhoop rondenlang iets doen met een Yamaha waar ze later hartstikke spijt van hebben. Het geeft mij namelijk de bevestiging dat MotoGP-coureurs geen robots zijn en dat ze best veel weg hebben van waarschijnlijk jou en in ieder geval mij. Met – zeker bij mij - als grote verschil dat zij wel heel hard met een motor kunnen rijden. Voor miljoenen minder gaat Viñales het nu proberen bij Aprilia. Het zou fantastisch zou mocht het een succes worden, want juist dat soort verhalen maakt de topsport zo mooi. Jan Kruithof: ‘Ik verbaas mij over de kwaliteit van de reacties onder berichten over motorlawaai’

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,50 per maand.

MotorNL Digitaal vanaf €2,50 per maand

Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.

Of maak een keuze uit één van onze magazine abonnementen inclusief Digitaal Premium vanaf €4,-

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Marien Cahuzak, geboren op 3 juni 1982, was amper twee maanden oud toen hij voor het eerst met zijn vader naar de Citadel van Namen ging voor de Belgische cross-GP. Vanaf dat moment speelt de motorsport een grote rol in zijn leven en die rol is als MotorNL-sportcoördinator alleen maar groter geworden. Houdt ook van veldrijden trouwens.

Misschien vind je dit ook interessant?