Classic & Retro nummer 19 nu in de winkel

Alweer het negentiende nummer van Classic & Retro, met in editie 19 onder meer sportverhalen, iconische klassieker en niet te missen youngtimers, maar ook techniek, vieze handen en andere tijden. Als je geabonneerd bent krijg je hem natuurlijk al op de mat. Ben je dat niet, dan zul je een uitstapje naar de boekhandel of kiosk moeten maken. Of je klikt even hier, natuurlijk!

Wat hebben we allemaal voor je in petto in Classic & Retro nummer 19? Om te beginnen reed redacteur Ad van de Wiel de moeder aller gekuipte BMW‘s;  de R100RS. Zijn licht gevinde cilinders prikken fier door de openingen van de grote stroomlijn. En ja, die grote koplamp met dat dikke glas. Das war einmal!

Publiekslievelingen heb je in alle soorten en maten, maar zo veel als je ze nog rond ziet rijden, is de Honda XL600V Transalp van weleer een publiekslieveling in optima forma. Uit het oog, uit het hart? De Transalp is geen van beide!

Classic & Retro 19

Verder; Triumph mag dan in de Moto2-klasse van de MotoGP als blokleverancier haar rentree in de Grand Prix-paddock gemaakt hebben, maar ooit waren ze in vol ornaat aanwezig. We blikken terug op die bijzondere periode en de bijzondere krachtbron die er als rode draad in terugkomt.

Koekje van eigen deeg

En dan de TX750 van Yamaha. Een poging van de Japanners om de Britten een koekje van eigen deeg te geven, zo begin jaren zeventig. Helaas bleek dat koekje – en daarmee de reputatie van de alom vergeten Yamaha TX750 – even zo stevig als halfgare boterkoek. De TX was bepaald niet betrouwbaar, maar dat wil niet zeggen dat hij op veel vlakken zijn tijd niet ver vooruit was. We nemen je met mee en dromen van het betere lot dat de beeldschone Yamaha TX750 onthouden werd.

Dat en nog heel veel meer lees je in de 132 boordevolle pagina’s van de nieuwe Classic & Retro.

Nooit meer een nummer van Classic & Retro – of MOTO73 dan wel Promotor – missen? Kijk eens bij onze abonnementen!

Afbeelding: Classic & Retro

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL