Harley-Davidson Pan America gespot

Wie dacht dat Harley-Davidson na de LiveWire en deze week de Low Rider S plus de CVO Tri Glide even op adem zou komen, heeft het mis. Flink mis mogen we zelfs wel zeggen, want er staat nog heel veel moois aan te komen op Harley-gebied.

Terzelfdertijd was er een onderdelen- of accessoirebeurs gaande in het Wisconsin Center in Milwaukee. Da’s bij Harley om de hoek en daar presenteerde Harley-Davidson de herintredende Low Rider, maar ook de Pan America. De video van Harley’s eerste adventure verscheen nota bene op het YouTube-kanaal van Harley-Davidson Novosibirsk!

Het zijn de eerste levensechte beelden van de Pan America, die we na een serie gepolijste PR-foto’s en patentschetsen te zien krijgen. De Harley-Davidson Pan America stond als een stylingprototype op een stand vol accessoires (genuine H-D?).

Veel meer dan wat we al wisten, worden we niet wijs uit de video. Het 1.250cc blok met bovenliggende nokkenassen is volledig nieuw. De cilinders hebben een blokhoek van 60 graden. Harley heeft modulaire plannen met dit blok, dat een serie nieuwe modellen gaat voorstuwen variërend van 500 tot 1.250cc. Of al die nieuwe modellen een ketting- of een riemaandrijving is nog maar de vraag. Mogelijk kiest Harley voor de lichte motoren voor een ketting en krijgen de zwaardere een riem. Hoewel: de Pan America op de video heeft een ketting.

Prototypen

Op dezelfde beurs stond ook de Bareknuckle als stylingprototype. Je kunt je afvragen in hoeverre beide mocellen nog wel een prototype zijn? Uiteraard hebben we die vraag gesteld aan Harley maar dat kwam een ‘geen commentaar’ op terug. Binnenkort ongetwijfeld meer over deze twee bijzondere Harley’s.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL

Reacties

  • Ton Verkleij 25/08/2019 at 17:13

    Ik ben benieuwd of dat de GS kan evenaren, laat staan verbeteren. Los daarvan vind ik de voorkant spuuglelijk.
    Wel ben ik erg benieuwd hoe dat rijdt, met een 1250 blok.

    Antwoord