Yamaha verbreedt blik

Foto: Yamaha

Piano’s, motorfietsen, scooters; wat maakt Yamaha eigenlijk niet. In het verleden kwam het merk zelfs al eens met conceptmodellen voor auto’s. Dit jaar is er een nieuw concept voor een auto onthuld. De ‘Sports Ride concept’ is een tweezitter met een luxe interieur en – volgens Yamaha – het gevoel van een motorfiets. Een echte sportauto dus. Naast deze sportauto laat Yamaha ook weten dat het met een tweezits ‘urban’ auto bezig is en ene iets grotere SUV. 

Yamaha gaat overigens Valentino Rossi vervangen in de MotoGp. Althans, dat lijkt zo nu het merk een motorrijdende robot heeft gepresenteerd op de Tokio Motor Show. De robot werkt voor nu nog enkel op een nieuwe YZF-R1 en werkt zonder dat de motor enigszins moet worden aangepast, op zijwieltjes na. “Ik ben gemaakt om je te overstijgen”, zegt de robot in een filmpje waarin hij over een verlaten betonnen vlakte rijdt. Het praktisch nut van zo’n robot? Moeilijk te zeggen. Waar een zelfrijdende auto nog zijn voordelen kan hebben is een motor juist voor het rijplezier gemaakt. Waarom zou je dat uit handen geven? Leuk is het wel om te zien. 

 

Gelukkig zijn er naast een auto en een robot die onze plaats in gaat nemen ook andere nieuwtjes te melden. Zo is de nieuwe drieweieler van Yamaha onthuld: de MWT-9. Het is nog een experiment, maar ziet er al redelijk ‘af’ uit. De multiwieler lijkt gebouwd te zijn op basis van een MT-09, de naam doet dat ook verraden. Met zijn twee wielen aan de voorzijde is hij bedoeld om extra wendbaar te zijn. In onderstaand filmpje wordt dat bewezen. 

Naast deze modellen zijn er ook nog een aantal andere conceptmodellen op de Tokio Motor Show. Meer daarover lees je hier.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

REAGEER OP DIT ARTIKEL