Van Tessin naar Graubünden

Deze toertocht schenkt je een vol dozijn Zwitserse passen, met de Albulapas als hoogtepunt. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-20_Tessin_Graubunden.GPX"] Start: Bellinzona Finish: Davos Lengte: 400 km Zuivere rijtijd: Tweedaagse toer Passen: Passo di San Bernardino (2065 m), Splügenpas (2113 m), Malojapas (1815 m), Julierpas (2284 m), Albulapas (2312 m), Ofenpas (2149 m), Umbrailpas (2501 m), Stilfser Joch (2758 m), Passo di Foscagno (2291 m), Forcola di Livigno (2315 m), Berninapas (2328 m), Flüelapas (2383 m) Wintersluiting: Passo di San Bernardino, Splügenpass, Umbrail, Stilfser Joch, Berninapas, Forcola di Livigno, Passo di Foscagno en Umbrailpass van november tot mei, Albulapas november tot juni. De andere passen worden wanneer ...
Deze toertocht schenkt je een vol dozijn Zwitserse passen, met de Albulapas als hoogtepunt. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-20_Tessin_Graubunden.GPX"] Start: Bellinzona Finish: Davos Lengte: 400 km Zuivere rijtijd: Tweedaagse toer Passen: Passo di San Bernardino (2065 m), Splügenpas (2113 m), Malojapas (1815 m), Julierpas (2284 m), Albulapas (2312 m), Ofenpas (2149 m), Umbrailpas (2501 m), Stilfser Joch (2758 m), Passo di Foscagno (2291 m), Forcola di Livigno (2315 m), Berninapas (2328 m), Flüelapas (2383 m) Wintersluiting: Passo di San Bernardino, Splügenpass, Umbrail, Stilfser Joch, Berninapas, Forcola di Livigno, Passo di Foscagno en Umbrailpass van november tot mei, Albulapas november tot juni. De andere passen worden wanneer mogelijk het gehele jaar open gehouden. Tol:  Geen, maar let er op dat je tussen Bellinzona en Splügen niet op de snelweg verzeild raakt: vignet verplicht! De route loopt er pal naast. Alternatieve routes: De route kent slechts een alternatief: de paar honderd meter naar de pas over Stilfser Joch (Stelvio). Ideale maanden: Wil je er zeker van zijn dat alle passen zijn geopend: de zomermaanden. Rijgenot: alle wegen naar de passen. De beklimmingen vergen veel concentratie, het is spannend om op de paswegen te rijden, ondanks de in Zwitserland op deze wegen geldende maximum snelheid van 80 km/u Landschap: Alle passen strijden om de eerste plaats. Maar absolute hoogtepunt is de omgeving van de Ofenpas, niet voor niets een beschermd natuurgebied.

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Classic & Retro €49,50 per jaar

6 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het prachtige dikke magazine Classic & Retro is iedere twee maanden weer een feest om te lezen. Klassiekers, test, techniek, alles vind je terug in Classic & Retro. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

Promotor €64,95 per jaar

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?