Er zal dit jaar geen Nederlandse Zijspancross GP worden verreden in Heerde. De club in Heerde geeft in een verklaring aan dat er organisatorisch en financieel te veel onzekerheid is om de wedstrijd te kunnen laten doorgaan.
Inmiddels is op de achtergrond een groep Nederlandse belanghebbenden bezig om de Nederlandse Zijspancross GP alsnog op een ander circuit te laten verrijden. Er is concreet contact met een aantal locaties maar de missie kan alleen slagen als alle betrokken partijen snel en transparant willen handelen.


