‘MotoGP-team Ducati richt zich op 2012’

Hoewel niemand binnen Ducati iets officieels erover wil of mag zeggen, heeft het huidige MotoGP-seizoen niet meer de eerste prioriteit voor de mannen uit Borgo Panigale. Op Assen zal Valentino Rossi namelijk rijden met een GP11.1. Dit klinkt behoorlijk futuristisch en dat is het eigenlijk ook wel.

Kort samengevat, Ducati is begonnen met het testen van het nieuwe frame dat volgend jaar z’n opwachting moet maken en Assen is klaarblijkelijk een uitgelezen testmogelijkheid. Ook de 2012-versnellingsbak, met een vergelijkbaar systeem als op de Honda van Casey Stoner en consorten, wordt komend weekend voor het eerst gebruikt door Rossi.

Nicky Hayden moet nog tot Laguna Seca wachten op de GP11.1. Volgens Ducati omdat dit beter uitkomt met motorblokkenschema, volgens ons omdat hij niet naar de naam Rossi luistert. Wel krijgt de Amerikaan dit weekend een aantal kleine frame-updates.

Vreemd is de stap van Ducati overigens niet. De kans dat ze dit jaar nog serieus meegaan doen om de prijzen wordt per GP kleiner. Daarnaast zijn er niet zoveel testmogelijkheden. Vanwege de grote reglementswijzigingen volgend jaar is echter elke kilometer meegenomen. En als laatste, pas tijdens een wedstrijd kun je echt kijken of alles werkt en waar je precies staat. Vraag dat maar aan wintertestkoning Suzuki…

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?