Nieuwe definitie van subsponsor

In 2010 stond er tussen de pitboxen van Valentino Rossi en Jorge Lorenzo een scheidingsmuur. Dit dreigde weer te gebeuren in 2013. Volgens Twoweelsblog heeft Yamaha echter besloten om het persoonlijke contract van regerend wereldkampioen met Rockstar af te kopen. Deze stap is genomen om vrij baan te maken voor Monster Energy dat co-sponsor van het Yamaha team zal worden.

Het leek er eerst op, toen Valentino Rossi tekende bij Yamaha, dat het geen probleem zou zijn dat er twee verschillende energie dranken zouden sponsoren. Dit was namelijk ook de afgelopen twee jaar het geval met Ben Spies gesponsord door Monster en Jorge Lorenzo door Rockstar. Alleen toen Monster met het idee kwam om de motor van Rossi te sponsoren, leek Rockstar het een goed idee om dat ook met de M1 van Lorenzo te doen. Dit zou rond de drie miljoen bij Yamaha in het laatje brengen, alleen zou er binnen het team weer een scheiding plaatsvinden, niet door een muur, maar door verschillende sponsoren.

Monster Energy wilden niet het risico lopen dat alle aandacht naar de titelverdediger Lorenzo zou gaan met een concurrerend merk als sponsor, daarom is er een aanbieding gedaan door Monster om het complete team te co-sponsoren. Omdat dit in strijd is met de clausule in het contract moest het contract van Rockstar met Lorenzo worden afgekocht. De een miljoen die Lorenzo zou krijgen van Rockstar moet alsnog worden betaald door Yamaha.

Yamaha zal door de co-sponsoring van Monster Energy en Eneos rond de zeven miljoen ophalen. Dat bedrag komt aardig overeen met wat Yamaha in 2010 kreeg van Fiat. Monster blijft ook de sponsor van het Yamaha Tech 3 team en alle andere rijders die persoonlijk worden gesponsord in de drie klassen.

Foto: 2snap
 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.