MotoGP: Phillip Island volgens Brembo

Het is de grootste overgang voor de remmen van Brembo. De Twin Ring Motegi in Japan en Philip Island in Australië. Japan vorig weekend was het zwaarst voor de remmen, Australië het minst zwaar. Toch deden we een analyse met Brembo. 

Zo’n 140 kilometer van Melbourne ligt het zuidelijks gelegen circuit op de kalender. Ook in de hitte die de remmen te voorduren krijgen is het de omgekeerde wereld met het circuit van Japan. Daar krijgen de remmen nauwelijks de tijd om af te koelen, bij dit circuit zijn de luchttemperaturen vergelijkbaar met die van onze herfst.

De remmen zullen in ieder geval niet door toedoen van de luchttemperatuur oververhit raken. Ook de zwaarte van het aanremmen voor bochten is geen probleem voor de Brembo’s. Daarom krijgt dit circuit op een schaal van 1 tot 5 volgens Brembo een 1. Net iets minder dan ons eigen Assen, dat een 2 krijgt. 

Het 4.448 meter lange circuit heeft volgens Brembo 12 bochten. Maar dat is als je alle knikjes meerekent, want er hoeft er maar voor acht hoeft te worden aangeremd. Geen enkele bocht wordt gezien als een zware voor de remmen, 6 zijn er medium en 2 zijn er licht. Het hardste moet nog worden geremd in bocht vier, waar in 4,2 seconden van 220 km/u naar 69 km/u wordt geremd.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.