Victory keert terug naar Pikes Peak

Na een hopeloze eerste poging verleden jaar, keert Victory Racing dit jaar terug naar Pikes Peak voor het 100-jarig jubileum van de Pikes Peak International Hill Climb. Om hun kansen op glorie te vergroten neemt men niet alleen de Project 156 – de motor die het verleden jaar moest doen – mee terug naar Colorado, maar ook de Victory Empulse RR is present.

De Victory Project 156 is gemaakt voor Pikes Peak. Het ‘156’ in de naam duidt op het aantal bochten op weg naar boven en aangezien Victory Racing het nog niet tot boven gebracht heeft tijdens de race, moest Project 156 wel voor een tweede poging gaan. PPIHC Heavyweight-kampioen Jermey Toye zal coureur zijn aan boord van de 156.

Victory Racing’s tweede inzet is de elektrische racer waarmee ze verleden jaar derde werden tijdens de TT Zero-race op het Isle of Man. Toen reed vaste TT-coureur Lee Johnston met de Empulse RR, maar nu mag Don Canet een poging gaan wagen. Overigens had Cycle World-journalist Canet verleden jaar al de eer om het Project 156 te besturen tijdens de PPIHC.

PRODUCTIE
Volgens ingewijden is het doorzettingsvermogen van Victory Racing tijdens de Hill Climb een dikke streep onder de productieplannen van Victory. Het Project 156-motorblok heeft inmiddels het productiestadium al gehaald in de Victory Octane, maar als we de geruchten moeten geloven komt er dus ook een productieversie van deze racemachine van Victory.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?

Neem een grote motor, plaats hem in een licht frame en verwijder daarna alle onnodige accessoires. Wat je overhoudt, is volgens Victory de formule voor de ‘modern American musclebike’. De Octane dus.