Weer veel SBK- en GP-nieuws

Tom Sykes (foto) rijdt ook volgend jaar voor Kawasaki in het WK Superbike. Dit heeft de Japanse fabrikant gisteren officieel bekend gemaakt. Sykes krijgt als teamgenoot de eerder vastgelegde Spanjaard Joan Lascorz.

Voor welk team de twee gaan uitkomen is nog steeds onduidelijk. Kawasaki spreekt al maanden van een basis in Spanje met veel ondersteuning vanuit de fabriek. Vrij vertaald zal dit het voormalig Provec Supersport-team zijn maar een bevestiging hiervan laat al heel lang op zich wachten.

Door naar de MotoGP. Nicky Hayden heeft een succesvolle operatie ondergaan aan zijn gebroken schippersbotje in zijn rechter pols. De breuk ontstond bij de crash op Valencia tijdens de afsluitende GP. In principe moet Hayden fit zijn voor de eerste test op Sepang, eind januari, begin februari.

Een gebroken schippersbotje neemt er echter de tijd voor om weer te herstellen. Daarom houdt iedereen binnen Ducati een slag om de arm. In het slechtste geval hebben de Italianen dus opnieuw een geblesseerde coureur in het voorseizoen na Rossi’s schouderblessure vorig jaar. Iets dat ze gezien alle problemen absoluut niet kunnen gebruiken. Een meevaller voor Hayden was dat het eveneens gebroken spaakbeen vanzelf zal genezen.

Gresini Racing komt volgend jaar ook met een CRT-motor aan de start. Wie de coureur gaat worden is nog onduidelijk maar Michele Pirro lijkt de grootste kans te hebben. Dit omdat hoofdsponsor San Carlo graag een Italiaan in het team heeft. Vast staat dat FTR Moto het frame gaat leveren. FTR Moto kennen we ondertussen van onder andere het aluminium frame van Ducati.

Honda blijft de blokkenfabrikant. Met deze samenwerking lijken de Japanners zich neergelegd te hebben bij de CRT-opzet. Eerder contracteerde Gresini de Spanjaard Alvaro Bautista al. Bautista zal met de Honda RC213V gaan rijden die eerder ‘gereserveerd’ was voor de overleden Marco Simoncelli.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?