Test BMW S1000XR 2020

Gedragsles Zelfs als ik voornamelijk halfgas vlot sturend door de Spaanse bergen trek, is de BMW S1000XR een motor die superlatieven in me omhoog brengt. Maar toch, eigenlijk vraagt deze XR om volgas, opschakelend zonder koppeling, terwijl het waanzinnig opzwepende in- en uitlaatgeluid om meer, meer en meer blijft vragen. Dit is geen toermachine of allroad-achtige hoogpoot, dit voelt als een raket die wil opstijgen. Waarom rijden we ’m? Omdat de BMW S1000XR nog nieuwer is dan je op het oog al zou vermoeden. Van frame tot motorblok, kuipwerk en rempartij; niets is wat het was. Een machine ...

Doorgaan met lezen?

Dit artikel is alleen voor onze abonnees. Om verder te lezen dien je een abonnement op MotorNL Digitaal of MOTO73, Promotor of Classic & Retro te hebben. Heb je al een abonnement? Dan kun je hier inloggen.

Nog geen abonnement?

Vanaf €2,99 per maand kun je alles lezen van MOTO73, Promotor en Classic & Retro.

Klik hier en start nu met lezen

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL