woensdag 7 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

MotorNL Regentraining

Wil je leren omgaan met de gevaren in de verschillende seizoenen? In het najaar geven wij de MotorNL Regentraining.

Een natte bocht door zonder spannende momenten en remmen op afgevallen herfstbladeren; wij vertellen je hoe je dat het beste kunt doen. We hopen dat het op de trainingsdagen regent dat het giet. Valt het water niet met bakken uit de hemel? Dan zetten we de kraan wijd open om de baanvlakken blank te zetten. We willen je laten voelen wat de motor kan op een nat en spekglad wegdek en hoe hard je er kunt remmen. Als je dit eenmaal hebt gevoeld, rijd je in het vervolg meer ontspannen en met meer zekerheid in de regen.

Wat kun je verwachten

Alles wat we gaan doen is op een natte ondergrond, dit om te ervaren hoe het is om met koude en natte weersomstandigheden om te gaan.

  • We gaan keren op de rijbaan,
  • Een versprongen slalom,
  • We gaan over een wip rijden,
  • Ook gaan we uitgebreid remmen, dit doen we op ‘ misschien’ een droge ondergrond, maar we maken het ook zeker kletsnat.
  • Daarnaast gaan we remmen op een slipplaat, (dit onderdeel doe je op een motorfiets met een zijconstructie ) om te ervaren hoe het voelt als je in deze situatie terecht komt.
  • Ook gaan we remmen en uitwijken.
  • En aan het einde gaan we nog bochten rijden.

Prijs

  • €195,- voor abonnees van Promotor, MOTO73 en Motor.NL Digitaal, anders €210. koffie/thee en een lunch zijn inbegrepen!

Beschikbare data

  • 6 december 2022

Om je op te geven klik hier (link gaat naar partnerpagina)

Bij sneeuwval zal de training worden geannuleerd!

Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen