2021 Husqvarna Svartpilen 125 klaar voor Europa

2021 Husqvarna Svartpilen 125 klaar voor Europa. Europa heeft een vrij grote markt voor lichte motoren. Het driefasen-motorrijbewijs verbiedt beginnende motorrijders om op zware motoren te rijden. Eerst moeten ze voldoende tijd hebben doorgebracht op A2– en A1-geschikte motoren. Daarom brengt Husqvarna een lichte versie van hun succesvolle Vitpilen voor Europese A2-rijders. De 125 cc kunnen ze opnemen in hun rijtje potentiële motorfietsen.

Husqvarna Blåpilen: een cruiser uit Zweden?

2021 Husqvarna Svartpilen 125: andere stijl dan KTM 125 Duke, zelfde motor

De Husqvarna Svartpilen 125 is de slimmere, brildragende alter-ego van de wild gestijlde KTM 125 Duke. Hij gebruikt hetzelfde vloeistofgekoelde 125cc blok (gekoppeld aan een zesversnellingsbak), en zelfs het frame is overgenomen van broer Duke. De motor levert een vermogen 15 pk en een koppel van 11,9 Nm, wat betekent dat deze eigenwijze motor makkelijker dan ooit aan de slag kan voor nieuwe rijders.

De WP Apex-veringscomponenten zorgen voor een soepele rit en de ByBre-remmen voor de vertraging die je nodig hebt om ‘m te stoppen. Afgezien van de andere stijl en het feit dat de Svartpilen meer weegt, zullen de meeste verschillen tussen de ‘Zweed’ en de Duke 125 neerkomen op visuele updates om de twee motoren te onderscheiden.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?