2021 Kymco CV3: een LMW uit Taiwan

De 2021 Kymco CV3 is de productieversie van het conceptmodel dat op de EICMA van 2019 werd onthuld. Het is een Leaning Multi Wheel (LMW) geworden van 550 cc, 51 pk en met riemaandrijving. De Kymco CV3 weegt 280 kg.

Op de motorbeurzen in de herfst van vorig jaar werd de Kymco CV3 nog als een concept gepresenteerd. Een jaar later heeft de Leaning Multi Wheel zijn definitieve vorm gekregen en gaat-ie weldra in productie. De 2021 Kymco CV3 wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde dohc viertakt parralel-twin met 8-kleppen. De cilinderinhoud is 550,4 cc . Het blok levert 51,6 pk bij 7.500 tpm en een maximumkoppel van 53 Nm bij 5.750 tpm.

In essentie is het een motorscooter die gebruik maakt van het chassis van de huidige AK 550. Vanuit een motorfietsperspectief vinden we twee USD-units aan de voorkant. Maar ook twee 13 inch velgen voor en één 15 inch achter. De bandenmaten zijn 110/70 voor – 160/60 achter.

2021 Kymco F9 elektrische sportscooter met versnellingsbak

Ruimte voor integraal in 2021 Kymco CV3

Het remmen is toevertrouwd aan twee voorremschijven gekoppeld aan ABS en een enkele schijf achter. Het gewicht in rijklare toestand is 280 kg en het zadel bevindt zich op een hoogte van 795 mm. Onder het zadel van de nieuwe driewieler past een onder meer een integraalhelm. Verder heeft de berijder een rugleuning tot zijn of haar beschikking. De koplamp heeft een nieuwe layout en is volledig led. De 2021 Kymco CV3 is straks beschikbaar in de kleuren zwart en grijs.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?