Bimota KB4 in maart 2021 gereed

Bimota onthult dat het een beperkte productie van de langverwachte KB4 retrosportmotor heeft gepland in maart 2021.

Bimota onthult dat de beperkte serieproductie van de Bimota KB4 in maart 2021 van start gaat. De retrosportmotor is het tweede model dat door de fabrikant uit Rimini is ontworpen nadat 49,9% van de aandelen door Kawasaki werd gekocht. De KB4 is een aanvulling op de Tesi H2.

Topuitrusting

We hebben er lang over gesproken, Bimota de eerste foto’s op de sociale media laten zien, de motor werd betrapt tijdens de betrouwbaarheidstests, aan de geruchten kwam geen einde en nu is er de bevestiging, rechtstreeks uit Rimini: de Bimota KB4 gaat in maart 2021 in productie.

De onderdelen en accessoires zijn top: een tft-display dat verschillende instellingen omvat en dat je kunt via Bluetooth kunt pairen met je smartphone. Hulpmiddelen zijn er te over: ABS, tractiecontrole, quickshift, cruisecontrol, ride by wire gasgeven en elektronisch bochtmanagement.

De Bimota KB4 krijgt een retro-uitstraling, maar moderne componenten zijn terug te vinden in het Brembo remsysteem, de gesmede OZ-velgen en een billet achterbrug.

De Öhlins-vering is volledig elektronisch instelbaar zijn, terwijl de achtervering is voorzien van een systeem waarmee de hoogte van de fiets vanaf de grond kan worden ingesteld.

Ondertussen heeft Bimota op het Instagram-profiel het beeld van een handmatig instelbare eenheid gepubliceerd.

Bekend blok voor de Bimota KB4

Zoals de naam al doet vermoeden, is het blok van Kawasaki. Om precies te zijn de viercilinder 1043cc en 140 pk van de Ninja 1000SX, die gereed is voor de Euro5-emissienorm. Het blok huist in een trellisframe en wordt ietwat aan het oog onttrokken door een een jaren 70-stijl stroomlijn van koolstof. De stromlijn is geïnspireerd op de Bimota KB1 uit dezelfde periode.

Hoewel het een 1.000 cc motor is, zegt Bimota dat de KB4 de grootte heeft van een 600cc-er, waardoor hij wendbaar en handelbaar is in de bochten.

Bimota KB4 gespot met mysterieuze inlaat op zijkant

De vintage omhulling heeft eem aan de vorm aangepaste kleur, met een ‘speciale rode en metallic witte’ kleur.

Door de techniek en de esthetische kenmerken zet Bimota de KB4 als een concurrent van de MV Agusta Superveloce 800 neer. Het heeft dezelfde uitgesproken retro-uitstraling maar de MV wordt voortgedreven door een blok met een lagere cilinderinhoud: 798 cc en 146 pk.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?