Blijft MV bij de RR-leest?

Teasers, teasers, teasers. We worden er tegelijk nieuwsgierig en horendol van. Zeker na de H2 van Kawasaki. Na een tigtal teasers zijn de Japanners nu naadloos overgestapt op een nieuwe teasercampagne, die aftelt naar de EICMA-beurs in Milaan waar ze pas de definitieve straatversie onthullen. Ja hoor!

Maar ook Italianen kunnen er wat van, getuige de Scrambler-campagne van Ducati en natuurlijk de teasers van MV. Gelikt en professioneel: zo’n teaser die je eigenlijk niet wil zien, maar die je na afloop toch weer watertandend achterlaat. 

MV Agusta kondigt nu in een nieuwe teaser een nieuwe Dragster (test) aan, een RR-model. Want hoewel er nog niets officieel is zien we toch echt een Dragster én bovendien een RR-logo in beeld van onderstaand filmpje. En dat is, naast de uiterst appetijtelijke spaakwielen, erg interessant. Want waar fabrikanten tegenwoordig met SP-, R- en andere letters nog steeds extra cachet aan een motorfiets geven zonder ook daadwerkelijk het motorblok extra te peperen, zijn die type-aanduidingen niet meer wat ze geweest zijn. Vroeger hadden we het dan over echte exoten, zo had een Super Duke R een bak extra vermogen ten opzichte van de ‘gewone’ Super Duke en stonden deze toevoegingen in het Superbike-wereldje synoniem voor homologatiemodellen. Maar dat is steeds minder zo. KTM heeft geen echte plus-modellen meer (de nieuwe Super Adventure heeft gewoon een groter motorblok) en een Honda Fireblade SP is niet meer dan geblueprint. Allemaal leuk en aardig, maar de echte R- en RR-modellen komen tegenwoordig toch uit Italië.

Ducati (met de Panigale R met titanium drijfstangen en verhoogd toerental) en MV Agusta (F4RR +6pk en Brutale 1090RR +14pk) ontrekken zich immers aan de veralgemenisering en meer doorsnee modulaire bouw van motorfietsen. Maar juist omdat MV Agusta steeds meer op platformbasis bouwt (en Ducati ook trouwens), zijn we nu reuze nieuwsgierig of de Dragster RR ook écht meer vermogen gaat leveren. Ze zijn het aan hun stand verplicht, en anders zou er maar één R, in plaats van twee, toegevoegd zijn. Toch?

Hoe dan ook, op de EICMA zal het doek van onderstaande Dragster RR getrokken worden en wij hopen dat MV lekker eigenwijs blijft en deze Dragster van de nodige pepers heeft voorzien!

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?