BMW C evolution volop in productie

Eerder toonden we al beelden van de assemblagelijn in de fabriek, maar nu is de BMW C evolution is nu officieel in productie gegaan. De elektrische maxi-scooter is BMW’s eerste stap in elektronische mobiliteit.

De ontwikkeling duurde drieeneenhalf jaar en op een oppervlak van achthonderd vierkante meter is een compleet nieuwe montagelijn neergezet, inclusief ‘high voltage’personeel met speciale scholing in elektrotechniek.

BMW gebruikt een Lithium-Ion-geheugenmodule die gelijk is aan de module in de BMW i3 elektronische auto. Drie van deze modules worden met twaalf accucellen in een gegoten aluminium behuizing geplaatst. Alle werkzaamheden die aan het elektronische hart geschieden, vinden plaats op een speciale band, maar door de modulaire opbouw van de C evolution kan de rest van de montage net zo geschieden als alle andere motoren en scooters van BMW, dus op de geijkte plekken waar bijvoorbeeld de vloeistoffen (rem- en koelvloeistof in dit geval) worden toegevoegd aan de motorblokken, de spuiterij en de zadelmontage, komt ook de C evolution langs. Dat scheelt tijd en ruimte.
 
En nu rollen dus de eerste exemplaren van de band en begin mei zijn wij de eersten die ermee gaan rijden. Razend benieuwd!
 

[justified_image_grid ids=19758,19759,19760,19761,19762,19763]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.