BMW R18 Prijs is bekend

Van het weekend kregen we dan toch eindelijk de BMW R18 te zien. Na veel plaagstootjes van BMW Motorrad, het ene na het andere concept en bemoedigende berichten weten we nu nu niet alleen hoe hij eruit ziet, maar ook wat de prijs van de BMW R18 is.

De BMW R18 is er vanaf 27.200 euro. Dat is de prijs voor de zogenaamde First Edition-uitvoering. Die heeft modelspecifieke badges, is uitgevoerd in Stijlvariant Chrome en ook de pinstriping hoort erbij. Speciaal doch subtiel moet je maar denken.

Onze test van de BMW R18 2020

Uiteraard is die prijs van de BMW R18 – des BMW’s – een instapprijs. BMW houdt er nogal van weinig uitrusting op te dringen aan de klant en zodoende is veel een optie. In tegenstelling tot geijkte modellen als de BMW RT- en GS-modellen zijn opties niet per se geënt op luxe maar juist op personaliseren.

Dat is natuurlijk ook gewoon inherent aan het segment. Hoe veel Harley-Davidsons rijden er rond zoals in de catalogus? Niet zelden zijn ze gepersonaliseerd, en met diezelfde insteek geeft BMW de R18-koper een figuurlijke carte blanche.

BMW heeft zijn best gedaan nu al nagenoeg alles voor handen te hebben voor de BMW R18-koper.

BMW R18

Van tassen en handvatverwarming tot wielen, zadels en ruitjes – BMW heeft zijn best gedaan nu al nagenoeg alles voor handen te hebben voor de BMW R18-koper. En zeg nou zelf; dat BMW Motorrad Nederland in december al tientallen aanbetaalde pre-orders binnen had, stelt dat die configurator wel eens overuren zou kunnen draaien komende tijd. Zal men alleen nog wel even de prijzen van de esthetische delen moeten updaten, want vooralsnog zijn alleen de basisopties voorzien van een prijskaartje.

Over wanneer BMW de R18 officieel aan de pers en het publiek toont, blijft men terughoudend. Najaar 2020 is wat dat betreft vooralsnog het uitgangspunt. Al kan ook het Beierse merk daar zoals met heel veel zaken momenteel heel weinig concreets over kwijt. Het is en blijft ook hier nog even koffiedik kijken.

Foto’s: BMW Motorrad

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.

Misschien vind je dit ook interessant?