BMW’s vierpitter naar Euro 4

Het Euro 4-gebeuren levert voor twee van de drie vier-in-lijnmodellen van BMW doodleuk extra vermogen op. Voor zowel de naakte R als de hoogpoot XR stijgt het vermogen van 160 naar 165 pk. Bij de XR stijgt het koppel ook nog eens minimaal en dat bij een iets lager toerental. Het gewicht van de R daalt met twee kilo tot 205 rijklare kilo’s en dat komt vooral door de nieuwe titanium uitlaatdemper. Qua kuipwerk slankt de R nog eens minimaal af en het achterframe is stijver gemaakt, terwijl de hoofdbalken juist iets meer flex krijgen. Meer feedback, stuurprecisie en tractie! In de vergelijkingstesten van MOTO73 kun je lezen dat de XR flink trilt in het stuur, en zowel de S als de XR heeft dan ook een nieuw stuur gekregen dat deze vibraties beperkt.Minder nieuws voor de dubbele R. Motorisch wordt de Euro 4-norm wel gehaald, maar qua prestaties verandert er niets. Bochten-ABS als standaard is het nieuws voor 2017. Ook komt de S1000RR standaard als eenzitter en worden de duosteunen er los bijgeleverd. Een metallic grijskleur geldt als nieuwe kleurstelling, voor de XR is dat het matte Ocean Blue.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.